Doe de gidsenscan

 

Wat maakt iemand tot een goede gids? Een hele set van attitudes, vaardigheden en kennis speelt daarbij een rol. Dit noemt men competenties. Een gids heeft veel inhoudelijke kennis nodig. Maar hoe zet je die expertise in een rondleiding in? Daarvoor zijn vaardigheden belangrijk. En ook de attitude of houding, de manier waarop de gids in de wereld staat, heeft impact op het gidsen.

Hoe zit dat in jouw organisatie met een gidsenwerking?

  • Welke competenties zijn voor jullie belangrijk bij het gidsen?
  • Zijn er bepaalde competenties die jullie inzetten waardoor je organisatie zich onderscheidt van de anderen?
  • Zit iedereen binnen je gidsenteam op dezelfde lijn over welke competenties jullie als team belangrijk vinden?

De gidsenscan geeft antwoord. De gidsenscan is gebaseerd op de competentiewaaier uit de toolkit ‘Kwaliteit in Gidsenwerking’ van Toerisme Vlaanderen.

Doe de gidsenscan

Willen we ook echt verandering teweeg brengen, dan moeten we met het hele gidsenteam aan de slag. De dialoog ontstaat daar waar je samen met collega’s de huidige situatie vergelijkt met de gewenste situatie.

Het team van Gidsenhumus.be begeleidt je graag in dit proces zodat jullie met een concreet actieplan aan de slag kunnen. Contacteer ons via gidsenhumus@aswitch.be voor meer info.